Tuesday, January 25, 2011

aplikasi untuk twitter


Posted: 23 Jan 2011 08:20 PM PST
Hari ini saya gembira sangat kerana setelah sekian lama, minggu ini saya dapat buat twitter. Maklumlah banyak yang kena tumpu dalam perniagaan online dan 0ffline.. Ramai sering bertanya saya tidak ada twitter ke? Saya jawab “tiada masa lagi untuk buat”..hehehe..senang saja jawapan saya. Harap anda semua ada twitter ya sebab ramai yang sudah ada twitter. Pssst, nak bagitau anda bahawa artis pon ada twitter. Mereka selalu online. Contoh artis yang saya jumpa, Aznil nawawi dan Zizan Raja Lawak..hehehehe..
Cara nak daftar tidak susah sebab perlukan 3-4 minit sahaja kemudian anda boleh bermain twitter. Biar saya ajar anda perkara asas bagi mereka yang belum ada twitter :-
  1. Klik www.twitter.com
  2. Klik Sign up dan anda ikut peraturan yang diberikan
  3. Selepas siap daftar sila lihat akaun email anda dan klik link verifikasi untuk mengesahkan pendaftaran email anda.
  4. Haa, anda berjaya menyiapkan akaun twitter anda. Sekiranya anda mahu ubah gambar @ tukar background, anda perlu tekan setting untuk mengubah ikut citarasa anda.
  5. Jangan lupa follow saya tau. Klik sini..
Sekiranya anda tidak suka dengan background yang disediakan, anda boleh upah saya pada harga serendah RM15. Baik, anda sudah belajar yang asas.. Sekarang mari kita godek lagi ilmu twitter.
Twitter adalah sebuah layanan jaringan sosial yang luar biasa yang telah menjadi favorite dalam waktu singkat dan memiliki jutaan pengguna berdaftar.
Di bawah ini ada beberapa aplikasi twitter yang anda boleh cuba.
1. Destroy Twitter – Kena install dulu. Destroy Twitter ni rupa dia macam YM. Okey la cepat juga. Tak payah nak masuk Web. Nak try klik gambar kat bawah ni.
2. Twhirl – Lebih kurang je macam Destroy Twitter. Tapi Twhirl ni mudah dan compact. Kalau ada update baru saja, dia akan keluar dan mengeluarkan bunyi. Mudah la kita nak tahu apa yang latest terjadi. Nak try klik juga gambar kat bawah ni.
3. Echofon :-  Boleh download via Macintosh, iPhone dan Firefox. So saya pakai Firefox la. Mudahnya ialah apabila buka Windows Firefox, Echofon ni akan displayed on bottom right. Klik button and keluar. Oh tersangat mudah. Try klik bawah kalau nak tahu.
4. TweetDeck :- Oh ini yang paling best. Memang pantas dan mudah. Macam Twhirl juga kalau ada je update baru akan keluar terus dan mengeluarkan bunyi burung. Memang Twitter itu sendiri seekor ‘burung’. Macam biasa, klik gambar kat bawah ni. Sekiranya anda nak upload gambar @ video ke twitter, saya sarankan anda guna TweetDeck. Memang best.
Haaa.. da puas pun terangkan pada anda tentang fungsi aplikasi twitter ini.
Jangan lupa klik butang share facebook dan butang tweet sebagai sokongan terhadap artikel ini.
P/S : Pertandingan Peraduan “Aku Ada Impian” sudah bermula. Sertailah untuk mendapat hadiah yang menarik. Anda boleh klik banner di sebelah kanan atas :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... marhaban4u.com